Więc chodź, pomaluj mój wirtualny świat – czyli jak dobrać odpowiednią kolorystykę do strony www

2018-06-25 10:12:02, komentarzy: 0

Kolory mają ogromny wpływ na nasze emocje, samopoczucie, czy konsumenckie wybory. Dlatego, jeśli chcemy, żeby strona internetowa wzbudzała zainteresowanie wśród użytkowników, musimy ją odpowiednio kolorystycznie zaprojektować.


 

Wyobraź sobie, że idziesz do sklepu RTV, aby kupić swój wymarzony zestaw kina domowego. Wchodzisz do środka i widzisz ściany pomalowane niedbale we wszystkie kolory tęczy, sprzedawca przemyka się między regałami w pomarańczowym garniturze, a do tego sprzęty poustawiane są na zielono-brązowych, szpitalnych półkach. Raczej na pewno stwierdzisz, że nie jest to miejsce, które wzbudza twoje zaufanie, i w którym chcesz dokonać zakupu. Nie inaczej jest ze stronami www, które są zarazem wizytówkami twojego biznesu lub działalności, którą się zajmujesz. Kolor to jeden z podstawowych sposobów zrobienia dobrego wrażenia, dlatego przy wyborze i połączeniu kolorów nie możesz zdać się na przypadkowość.

 

Ilu kolorów używać?


Najlepiej, żeby kolorystyka strony była spójna z całą identyfikacją wizualną twojej firmy lub żebyś operował kolorami, które kojarzą się z twoją działalnością. Eksperci twierdzą, że przy obecnych trendach powinniśmy zdecydować się na 2-3 kolory podstawowe i 1-2 kolory uzupełniające. Czasy, kiedy na stronę dawało się tyle kolorów, ile wlezie mamy już dawno za sobą. Teraz bardziej stawia się w tej kwestii na minimalizm i elegancki, jednorodny wygląd stron. Kolor podstawowy powinien pokrywać około 60% powierzchni strony i tworzyć ogólny jednoczący motyw projektu. 30% powinno zostać przeznaczone na kolor kontrastowy (z kolorem z 60%), a pozostałe 10% powinno być zarezerwowane dla "koloru akcentującego", który będzie nawiązywał do koloru podstawowego lub uzupełniającego.


Co oznaczają poszczególne kolory?


Wiedzieliście o tym, że mocna czerwień może zwiększyć w nas ciśnienie krwi, a kolor niebieski ma działanie uspokajające? Z kolei 75% sprzedanych długopisów w USA jest w kolorze żółtym. Niespodzianka? Może nie już tak duża, gdy pomyślimy, że żółty to kolor szczęścia i sukcesu. Psychologowie dawno już stwierdzili, że kolor działa na człowieka i nie powinien być stosowany w sposób przypadkowy. Decydując się na jego wybór przy tworzeniu strony internetowej, musimy zastanowić się, jaki efekt chcemy uzyskać i do kogo kierujemy nasz przekaz. Np. udowodniono naukowo, że  kobiety nie lubią szarego, pomarańczowego i brązowego, za to cenią sobie niebieski i fioletowy. Mężczyźni zaś lubią patrzeć na zielony i czarny, a już nie za bardzo na fioletowy i brązowy. Warto o tym pamiętać, jeśli nasza strona www ma być skierowana tylko do jednej płci.

 

 

Co oznaczają jeszcze kolory?

 

BIAŁY – czystość, niewinność, doskonałość

NIEBIESKI – bezpieczeństwo, zaufanie, pewność, stabilność

ZIELONY – neutralność, uspokojenie, odprężenie, moc natury

CZERWONY – siła, odwaga, namiętność, radość

ŻÓŁTY – młodość, optymizm, optymizm

BRĄZOWY – dojrzałość, trwałość, młodość, spokój

CZARNY – moc, tajemniczość, egalitaryzm, energia

FIOLETOWY – uległość, gotowość do negocjacji, kreatywność, wyobraźnia

 

Kategorie wpisu: Budowa strony
« powrót

Dodaj nowy komentarz

Kreator stron internetowych - strona bez programowania