Jeśli na brzmienie słowa „SEO” wpadałeś dotąd w panikę, myśląc, że oto masz do czynienia z czarna magią, to przybywamy z pomocą. SEO to po prostu zwyczajny termin związany z marketingiem, którego nie należy się bać, a polubić i zacząć wykorzystywać do własnych celów.
Przejdźmy do razu do konkretów. SEO oznacza optymalizację stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych. To proces pozyskiwania ruchu na stronę z bezpłatnych, organicznych, naturalnych wyników wyszukiwania. SEO jest obecnie powszechnym narzędziem, używanym do promowania stron internetowych w sieci. W sensie laickim Google jest gigantyczną biblioteką informacji. Można powiedzieć, że twoja marka lub strona twojej firmy to jedna książka, która leży obok miliona innych, którą Google stara się zmierzyć jako najlepsze źródło wyszukiwanych przez Użytkowników treści. Czyli w skrócie chodzi o to, żeby strona, którą prowadzimy, zdobyła jak najwyższe pozycję w Google.
Działania związane z optymalizacją witryny pod wyszukiwarkę dzielą się zasadniczo na dwie grupy:
Wśród działań SEO w obrębie strony internetowej możemy wyróżnić następujące obszary:
Planując działania pod kątem SEO trzeba zdobywać i pogłębiać wiedzę w tym temacie. Nieprzemyślane i nieprawidłowe działania mogą przełożyć się na pogorszenie wyników naszej strony. Pamiętajmy też o tym, że naszą witrynę nie będą odwiedzać jedynie Użytkownicy, ale również roboty Google, które zweryfikują jej poziom i przydatność. Co warte zapamiętania w sieci znajdziemy narzędzia typu Page Speed Insight i seoptimer, które pozwalają przeanalizować witrynę www pod kątem błędów, jak i wskazują drogę do ich usunięcia.