Czym jest SEO i czy należy się go bać?

2018-07-27 18:16:09, komentarzy: 0

Jeśli na brzmienie słowa „SEO” wpadałeś dotąd w panikę, myśląc, że oto masz do czynienia z czarna magią, to przybywamy z pomocą. SEO to po prostu zwyczajny termin związany z marketingiem, którego nie należy się bać, a polubić i zacząć wykorzystywać do własnych celów.



Przejdźmy do razu do konkretów. SEO oznacza optymalizację stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych. To proces pozyskiwania ruchu na stronę z bezpłatnych, organicznych, naturalnych wyników wyszukiwaniaSEO jest obecnie powszechnym narzędziem, używanym do promowania stron internetowych w sieci. W sensie laickim Google jest gigantyczną biblioteką informacji. Można powiedzieć, że twoja marka lub strona twojej firmy to jedna książka, która leży obok miliona innych, którą Google stara się zmierzyć jako najlepsze źródło wyszukiwanych przez Użytkowników treści. Czyli w skrócie chodzi o to, żeby strona, którą prowadzimy, zdobyła jak najwyższe pozycję w Google.

 

Działania związane z optymalizacją witryny pod wyszukiwarkę dzielą się zasadniczo na dwie grupy:

 

  • działania on site – te, które wykonuje się w obrębie strony internetowej;

  • działania off-site – inaczej rzecz biorąc jest to pozycjonowanie. Są to działania wykonywane poza naszą stroną, związane przede wszystkim z pozyskiwaniem linków zewnętrznych, kierujących ruch z innych źródeł na naszą stronę;

 

Wśród działań SEO w obrębie strony internetowej możemy wyróżnić następujące obszary:

 

  • content – związany jest ściśle z content marketingiem. Czym wartościowsze treści będziemy posiadać na naszej stronie, tym bardziej będziemy godni zaufania dla Google i tym chętniej wskaże ona nasz adres. Google promuje autorską treść, także zamiast dodawać linki do zewnętrznych źródeł, twórzmy swoje własne materiały. Treści, które nanosimy na naszą stronę internetową muszą być urozmaicone, przejrzyste i uzupełnione o tzw. słowa kluczowe. Dobrze dobrane i rozmieszczone frazy, mają nieoceniony wpływ na podniesienie pozycji witryny w wyszukiwarce;

  • nawigacja – czyli linkowanie wewnętrzne użyteczne dla użytkownika i jednocześnie ułatwiające robotom Google penetrowanie witryny. Ważna jest funkcjonalność strony, nowoczesny, ładny i przyjazny desing, (UX);

  • optymalizacja – m.in. odpowiedni kod strony, responsywność strony, prędkość wczytywania, jej przejrzystość, meta tagi itp.

Planując działania pod kątem SEO trzeba zdobywać i pogłębiać wiedzę w tym temacie. Nieprzemyślane i nieprawidłowe działania mogą przełożyć się na  pogorszenie wyników naszej strony. Pamiętajmy też o tym, że naszą witrynę nie będą odwiedzać jedynie Użytkownicy, ale również roboty Google, które zweryfikują jej poziom i przydatność. Co warte zapamiętania w sieci znajdziemy narzędzia typu Page Speed Insight i seoptimer, które pozwalają przeanalizować witrynę www pod kątem błędów, jak i wskazują drogę do ich usunięcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kategorie wpisu: Budowa strony
« powrót

Dodaj nowy komentarz