Poprzedni artykuł poświęciliśmy tematowi optymalizacji stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli SEO. Dzisiejszy tekst poświęcony jest z kolei działaniom marketingowym nazywanym SEM, które z SEO mają wiele wspólnego. Co dokładnie? Przeczytajcie i sami zobaczcie.
SEM (z ang. Search Engine Marketing) to wszystkie działania marketingowe mające wpływ na widoczność i pozycję strony www w wyszukiwarkach internetowych. Działania te oparte są właśnie o SEO, a także takie narzędzia jak: PPC (ang. Pay Per Click, w tym przypadku będą to AdWordsy), - czyli kampanie linków sponsorowanych oraz WSO (ang. Website Optimization) – optymalizacja witryny.
SEM ma doprowadzić do tego, aby wasza strona internetowa była jak najlepiej i jak najskuteczniej wypromowana w wynikach wyszukiwania. Aby to się stało używać trzeba tzw. fraz-kluczy (wyszukiwanie organiczne) z jednoczesnym zastosowaniem kampanii linków sponsorowanych (wyszukiwanie płatne), np. Google AdWords, która może przynieść niemal ekspresowe rezultaty.
Połączenie działań SEO i SEM powinno dawać najlepsze rezultaty, jeżeli chcemy wypromować swoją stronę internetową. Dzięki tym narzędziom możemy naprawdę bardzo szybo być widoczni wśród zalewu witryn o podobnym profilu. Kampanie z użyciem SEM zyskały popularność niemal w każdym rodzaju biznesu, który chce dotrzeć ze swoją ofertą do klientów przy pomocy Internetu. Przemawiają za tym niewielkie koszty, jakie dana firma musi ponieść, by takową kampanię wdrożyć w życie. Na użycie SEM może więc zdecydować się zarówno mała firma lub przedsiębiorstwo rodzinne, ale także duża korporacja. Ten sposób reklamowani swoich usług służyć może wszystkim z podobnym powodzeniem.
W projektowaniu najlepszych strategii promocyjnych wykorzystuje się m.in. popularność określonych słów kluczowych, które najlepiej opisują i charakteryzują naszą witrynę, sprawiając, że łatwiej będzie na nią trafić potencjalnie zainteresowanym osobom.
Istnieją specjalistyczne firmy i agencje, które profesjonalnie zajmują się ulepszeniem SEO. Ich praca przynosi najczęściej pozytywne rezultaty, wpływające na rankingi. Odbywa się to głównie dzięki optymalizacji na stronie i wysiłkom marketingowym podejmowanym poza nią. Płatne wyniki wyszukiwania mogą mieć bardziej bezpośredni wpływ na popularność strony, ale nadal podlegają algorytmicznym czynnikom rankingowym Google, takim jak wynik jakościowy.. Mimo, że wynajęcie wewnętrznego lub niezależnego specjalisty SEO może wydawać się drogie, zwrot z inwestycji może się szybko zwrócić. Najpopularniejszym narzędziem płatnych wyszukiwarek internetowych jest Google AdWords, ze względu na wiodący udział w rynku w przestrzeni wyszukiwania. Drugim pod względem popularności płatnym systemem wyszukiwania jest Bing Ads.