Wizerunek firmy w sieci - o czym należy pamiętać

2011-09-05 11:16:47, komentarzy: 0

Reklama a wizerunek firmy- wiele osób uważa, że między tymi pojęciami nie ma różnicy. Jednak są oni w błędzie- według słownika języka polskiego reklama jest to działanie mające na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu konkretnych towarów lub do skorzystania z określonych usług - natomiast wizerunek to sposób, w jaki dana osoba lub rzecz jest postrzegana i przedstawiana. Odmienność tych dwóch pojęć jest więc dość znacząca- wystarczająco znacząca, żeby zwrócić uwagę na to, jak przedsiębiorca może zadbać o wizerunek swojej firmy.

 

  • Opinie

     

    O tym pisałem już nie raz- firma musi śledzić informacje i opinie na swój temat w internecie i zawsze reagować. Zarówno pozytywnych i negatywnych opinii nie należy zostawiać bez odpowiedzi- odpowiadając w każdym temacie dotyczącym Twojej firmy pokazujesz swoje zaangażowanie. Jeśli fora internetowe i Facebook staną się Twoimi kanałami komunikacji z klientami, to masz szansę zbudować rzeszę oddanych użytkowników, którzy sami będą bronić Twojego wizerunku i pomagać innym ludziom, mającym pytania odnośnie Twoich usług.
    Informacje pojawiające się na temat Twojej firmy można śledzić za pomocą darmowego narzędzia Google Alerts- wtedy na Twoją skrzynkę mailową będą docierać powiadomienia o najnowszych treściach znalezionych przez Google na temat, który sobie zażyczysz(krótki kurs efektywnego wyszukiwania w Google napiszę już niedługo). Pojawiają się też narzędzia(płatne), które podadzą Ci też kontekst wypowiedzi o Twojej firmie- pozytywny lub negatywny.

     

  • Notki prasowe

     

    Każde pozytywne wydarzenie w życiu firmy jest warte, aby o nim wspomnieć. Serwisy takie jak http://www.otopr.pl/http://www.articool.pl/,http://media.netpr.pl/, czy http://prportal.pl/
    pozwalają na darmowe zamieszczenie informacji prasowej na temat Twojej firmy. O czym należy pamiętać pisząc notkę prasową? O tym, aby była możliwie zwięzła i prosta- dziennikarze nie lubią marketingowego bełkotu. Jednak, poza portalami zbierającymi notki, możesz spróbować wysłać informacje bezpośrednio do bloggerów i serwisów działających w Twojej branży- masz wtedy szanse na szybsze dotarcie do potencjalnych klientów.

     

  • Obecność na forach i w serwisach branżowych

     

    Jest to ważna sprawa, więc tak jak śledzenie opinii w internecie podkreślę ją po raz kolejny- kreowanie wizerunku eksperta jest niesamowicie korzystne dla Ciebie i Twojej firmy. Fora, na których użytkownicy dużo i aktywnie dyskutują, pokazują się również wysoko w wynikach wyszukiwania- szczególnie na frazy typu 'nazwa firmy opinie'.

     

  • Reklama o dużym zasięgu

     

    Co daje reklama o dużym zasięgu(czyli taka, która dotrze do jak największej ilości użytkowników internetu)? Ludzie zaczynają kojarzyć nazwę i logo. Jednak- trzeba uważać, aby nie były to wyskakujące, pływające, czy też gadające bannery- one bardziej szkodzą niż pomagają. Oczywiście, nie musi to być reklama bannerowa- można na przykład wykupić boks sponsorowany w portalu wykop.pl, lub wpis sponsorowany na jakimś popularnym blogu. Wszystko to powoduje postrzeganie Twojej firmy jako dużej i godnej zaufania.

     

  • Strona www

     

    Zostawiona na koniec, ale być może najważniejsza- jeśli będzie brzydka lub niefunkcjonalna, to żadna reklama zewnętrzna nie pomoże wykreować Twojej marki w sieci. Dlatego też, nie należy zbytnio kombinować podczas tworzenia strony www- im prostsza w użyciu strona tym lepiej- idealnie tutaj wpasowuje się reguła KISS(Keep It Simple Stupid). Strony z dobrymi przykładami to na przykład: http://freszki.pl/ , http://www.webcreme.com/ , czyhttp://bestwebgallery.com/ - na pewno znajdziesz tam kilka projektów, którymi możesz się zainspirować(ale nie plagiatować!).

     

Kategorie wpisu: Promocja
« powrót

Dodaj nowy komentarz