Pokaż firmę w sieci!

2011-09-05 10:49:36, komentarzy: 4

...Czyli dlaczego warto mieć firmową stronę WWW?

 

  1. "Nie ma Cię w sieci, więc nie istniejesz"

    To powiedzenie zna chyba każdy- i nie sposób się z nim nie zgodzić. Jednak, szczególną wagę powinny do niego przywiązywać firmy. Dlaczego? Ponieważ Internet w dzisiejszych czasach jest jednym z najtańszych i najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie klientów. W Internecie wystarczy delikatna reklama, która skieruje uwagę potencjalnego klienta na Twoją stronę www- nie trzeba tworzyć drogich i denerwujących reklam telewizyjnych lub radiowych. Przewaga nad tradycyjnymi mediami jest oczywista- niskie i w pełni kontrolowane koszty, niemal natychmiastowe działanie, a także możliwość dotarcia do naprawdę dużej liczby potencjalnych klientów robią z internetu naprawdę potężne marketingowe narzędzie. Reklama w internecie umożliwia również zawężenie docelowej grupy odbiorców, co ułatwia dotarcie z ofertą do tych osób, które faktycznie mogą nią być zainteresowane.
     
  2. Budowa strony nie musi być trudna, ani kosztowna

    Wielu właścicieli firm uważa, że nie mogą sobie pozwolić na stworzenie strony WWW. Głównymi powodami są: brak wiedzy potrzebnej do samodzielnego stworzenia strony www od zera, brak funduszy na wynajęcie agencji interaktywnej oraz brak czasu spowodowany mnogością innych obowiązków. Trzeba jednak sobie uświadomić, że na początku działalności, kiedy liczy się każda złotówka i każdy klient jest na wagę złota, wystarczy Ci prosta strona informacyjna. Krótki opis firmy, oferta z cennikiem, opis samej działalności oraz obowiązkowo kontakt do Ciebie- jest to podstawowa zawartość strony internetowej dla firmy. Wszystko to możesz zrobić bardzo szybko samemu w naszym kreatorze zupełnie za darmo. A gdy Twoja firma się rozwinie i mała strona przestanie wystarczać, możesz w dalszym ciągu rozwijać ją przy użyciu Manifo.

  3. Promocja, promocja, promocja

    Jednak, jak już napisałem- samo posiadanie strony nie zapewni stałego przypływu klientów do Twojej firmy. Do tego potrzebna jest promocja. Wspomniałem również, że reklama w internecie jest dużo tańsza od reklamy offline i w dodatku możesz dużo zdziałać na tym polu samemu- bez udziału agencji reklamowych. W jednym z poprzednich wpisów dałem kilka wskazówek na temat podstaw pozycjonowania strony w wyszukiwarkach – do tego sam uruchomisz kampanię AdWords(dla nowych użytkowników AdWords można dostać kupon na 250 złotych reklamy za darmo). Dodatkowo, możesz założyć fanpage swojej firmy na Facebooku i polecić go swoim znajomym- dzięki temu ich znajomi dowiedzą się o Twojej firmie. Jednak, Facebook i wyszukiwarki to nie wszystko co możesz zrobić sam. Inne sztuczki e-marketingowe, które możesz wykorzystać, to udzielanie się na forach internetowych(ale nie ‘spamowanie’ linkami gdzie się tylko da), zorganizowanie konkursu z nagrodami w postaci Twoich produktów lub usług, a także wykupienie taniej reklamy w systemach takich jak AdTailyAdKontekst i OnetKontekst.
     
  4. I co dalej?

    To co będziesz robił ze swoją stroną po stworzeniu jej, zależy tylko od Ciebie- gdy firma zacznie odnosić sukcesy, wskazany jest dalszy rozwój strony. Firmowy blog, dział z poradami, lub lista najczęściej zadawanych pytań- to tylko kilka propozycji, które sprawią, że klienci chętniej kupią Twój produkt lub usługę. Oczywiście, nie polecam porzucania swojej strony WWW- jeśli bez wysiłku można zdobyć klientów, to chyba warto się nią zająć?
Kategorie wpisu: Promocja
« powrót

Dodaj nowy komentarz

  • Gość 8:46, 6 września 2011

    prawda to

    Odpowiedz
  • Gość 8:46, 6 września 2011

    a czy nie jest tak, że reklama internetowa irytuje bardziej niż radiowa i telewizyjna? zresztą – ‘nie trzeba tworzyć drogich i denerwujących reklam telewizyjnych lub radiowych’ – myślę, że autorzy reklam telewizyjnych/radiowych mogą się w tym miejscu obrazić, bo żaden autor reklamy nie zakłada z góry, że jego reklama będzie denerwująca;)

    Odpowiedz
  • Gość 8:47, 6 września 2011

    @k. zależy jaka reklama- w internecie można oczywiście też zrobić reklamę niesamowicie inwazyjną i denerwujące(np. gadające bannery na całą stronę z uciekającym X- em do zamknięcia). Jest to jednak odpowiednik ‘wrzeszczących’ reklam telewizyjnych lub radiowych.

    Ja staram się opisywać sposoby na reklamę w internecie, które są mało inwazyjne- SEO, PPC, reklama(ale nie spamowanie) na forach i w mediach społecznościowych. Sam(Sama?) przyznasz, że codziennie szukasz czegoś w Google, lub raz na jakiś czas bierzesz udział w dyskusjach na forach lub Facebooku

    Jeśli chodzi o autorów reklam telewizyjnych i radiowych- to nie mam najmniejszego zamiaru ich obrażać- ale nieraz już byłem bliski szału gdy podczas przerwy reklamowej musiałem szukać pilota bo bym ogłuchł, a później po powrocie do filmu musiałem go szukać drugi raz(u mnie w domu piloty dziwnym trafem przemieszczają się same- w sobie tylko znane miejsca ), żeby cokolwiek słyszeć.

    Odpowiedz
  • Gość 8:47, 6 września 2011

    wychodzi się z założenia, że kiedy reklama denerwuje, to się ją wyłącza albo dosłownie siebie na nią wyłącza – to chyba częsty mechanizm, a to co piszesz o forach, to prawda, prawda, przytakuję

    Odpowiedz